هنر فریدا کالو خانه دائمی در ماورای جهان پیدا می‌کند

هنر فریدا کالو خانه دائمی در ماورای جهان پیدا می‌کند

آثار هنری، مصنوعات و داستان‌های خانوادگی فریدا کالو (از معروف‌ترین نقاشان مکزیکی) در حال دیجیتالی شدن و بارگذاری در متاورس هستند.

خانواده فریدا کالو، نقاش مشهور جهان، آثار هنری و یادگاری‌هایی را که پیش از این هرگز دیده نشده بود، در متاورس منتشر کردند. این محتوا در یک نمایشگاه دائمی در طول سومین سالانه هفته هنر متاورس در دسنترالند از 24 تا 28 اوت برگزار شد.

کاربران Metaverse اکنون می‌توانند این هنر را همراه با حکایت‌های شخصی که توسط اعضای نزدیک خانواده در کپی دیجیتالی «خانه قرمز» گفته شده است، تجربه کنند. این خانه نمایانگر نسخه واقعی خانه قرمز است که متعل

با این حال، در نسخه متاورسی خانه قرمز، هر اتاق نمایانگر بخش‌های کمتر شناخته شده زندگی این هنرمند قبل از رابطه او با نقاش مکزیکی دیگو ریورا است.

لوک مک فارلین، یکی از بنیانگذاران Ezel، شرکتی که مسئول مطالب و موضوات آرشیوی است، توضیح داد:

20 سال اول زندگی فریدا در این خانه نشان داده خواهد شد. بسیاری از مبارزاتی که داشته و ناملایماتی که تحمل کرده در این مکان به نمایش گذاشته می‌شود. انگیزه و اشتیاق او برای زندگی هم می‌توانیم مشاهده کنیم. روزهایی که با تجربه فلج اطفال، بلوغ و تصادف بزرگ اتوبوس به همراه بوده را خواهیم دید.

همچنین جالب است بدانید که یکی از نزدیکان خانواده کالو (که از بنیان‌گذاران Ezel هم هست، در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف فاش کرده است که:

خانواده در مورد انتشار برخی اطلاعات شخصی برای عموم محتاط هستند. وقتی با مارا (خواهرزاده بزرگ فریدا کالو) شروع به صحبت کردم، خانواده در ابتدا کمی مخالفت از خودش نشان داد.

اما به مرور و با شیوع بیماری کرونا در جهان و برخی از رخدادهای خانواده کالو، آنها را بر آن داشت که فرصتی برای بررسی فناوری‌های نوظهور داشته باشند و تصمیم بگیرند که داستان‌های خود را تعریف کنند. آنها می‌دانستند که در غیر این صورت ممکن است به زودی همه آن داستان‌ها و خاطرات  ناپدید شوند. آنها با کمک دوستان و شرکت Ezel متوجه شدند که این تنها روشی است که می‌توانند داستان‌ها و تاریخ واقعی خانواده را بدون هیچ‌گونه تغییری از سوی رسانه‌ها و یا افراد دیگر حفظ کنند.

بنیانگذاران Ezel می‌گویند که آنها نزدیک به 800 قطعه مختلف متعلق به فریدا را جمع‌آوری کرده‌اند؛ از جمله طرح‌ها، نقاشی‌های اصلی و سایر اشیایی که در زندگی روزمره کالو استفاده می‌شده است. هر کدام از این اشیاه با استفاده از ابزارهای ضبط تصویر با وضوح بالا اسکن می‌شود و هر شئ به حداقل 30 تصویر و فیلم مختلف نیاز دارد.

مزیت این کار چیست؟

فناوری متاورس و تجربیاتِ تعاملی فرصتی برای تعامل‌های تازه با هنر فریدا را فراهم می‌کند. خانه قرمز واقعی یک اقامتگاه خانوادگی خصوصی است و اعضای این خانواده هم قصد ندارند آن را تبدیل به موزه کنند. حالا تصور کنید که اگر نسخه متاورسی این خانه وجود نداشته باشد تا چه اندازه فرصت تعامل با شخصیت و نقاشی‌های کالو از بین می‌رود.

با آنکه کیفیت تصاویر و آواتارها در دنیای دیجیتال همچنان یک مسئله مهم است، اما تیم Ezel اعلام کرده که در حال حاضر، داستان سرایی و آرشیو اولویت اصلی است تا کاربران بتوانند با فرهنگ و هنر به شیوه‌ای متفاوت و کاملاً غوطه‌ور تعامل کنند و ممکن است افزایش کیفیت تصاویر و آواتارها فعلا تا حدی قابل قبول ارائه شود و بعدها بهبود یابد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.