اولین سخنرانی متاورسی دانشگاه ایران

اولین سخنرانی متاورسی دانشگاه ایران

کارستان یک متاورس دانشگاهی- مهارتی است و به‌تازگی سخنرانی ویژه‌ای در آن برگزار شده است.

ارائه‌کنندگان این سخنرانی آقایان دکتر محمدحسین داورپور،‌ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، و آواتار متاورسی سه بعدی ایشان، عضو هیأت علمی متاورس کارستان، بودند. این رویداد با میزبانی و سفارش دانشگاه آزاد سمنان برگزار شد تا قدم دیگری در بزرگ شدن متاورس کارستان برداشته شود.

هدف از این سخنرانی معرفی رشته مهندسی کامپیوتر بود و کلیت و چارچوب‌های مهندسی کامپیوتر، اقتصاد دیجیتال و فرصت‌های شغلی متعدد در آن بررسی شد. همچنین دکتر داورپور و آواتار ایشان درباره فناوری‌های نوین کامپیوتر مانند بلاک‌چین، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا،‌ بازی‌سازی و … سخن گفتند.

 اهمیت این سخنرانی در استفاده از مفهوم متاورسیتی غیرقابل چشم پوشی است. متاورسیتی مفهوم تاز‌ه‌ای است که به متاورس‌های دانشگاهی گفته می‌شود و امروزه مرکز توجه بسیاری از دوستداران دانش و تکنولوژی است.

این رویداد از جهات مختلفی ویژه است؛ یکی پرداختن به مفهوم متاورسیتی و دیگر تکنولوژی‌ای که در این رویداد از آن استفاده شد. آواتار سه‌بعدی در این سمینار، هویتی کاملاً مستقل دارد که حتی در بخشی از سخنرانی اعلام می‌کند که: «هوای اینجا گرمه و امیدوارم گرمای هوای اینجا رو صحبت‌های بنده اثر نگذاشته باشه.»

اولین متاورس دانشگاهی- مهارتی ایران، دستاوردی بزرگ از تیم هماره وی آر متعلق به شرکت هوشمند آرمان هماره است که در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان استقرار دارد و در زمینه تولید جهان‌های متاورسی و سخت‌افزارهای مورد نیاز آن تلاش می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.