یک ربات به عنوان مدیرعامل منصوب شد

یک ربات به عنوان مدیرعامل منصوب شد

برخی تخیلات انسان دست نیافتنی به نظر می‌رسد. گاهی فکر می‌کنیم آنچه در فیلم‌ها و داستا‌ن‌ها دیده‌ایم و خوانده‌یم و یا تصور کرده‌ایم، امری است که هرگز اتفاق نمی‌افتد.

اما شاید نمی‌دانیم که متاورس و تکنولوژی‌های وابسته با آن که امروز بر سر زبان‌هاست، فرصتی فراهم کرده است که تقریبا هر رویایی به واقعیت بپیوندد و یا دست‌کم به آن نزدیک شود.

برای مثال تا چندی پیش مدیریت ربات‌ها عجیب و نشدنی به نظر می‌رسید اما به ‌تازگی یک شرکت چینی متاورس معروف با نام به NetDragon websoft یک ربات را به عنوان مدیرعامل خود منصوب کرده است. این شرکت عمدتاً در زمینه بازی‌های آنلاین چندنفره و چند برنامه تلفن همراه نیز فعالیت می‌کند.

این ربات‌ انسان‌نما از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و نامش تانگ یو ((Tang Yu است و مسئول مراقبت از این شرکت با ارزش نزدیک به 10 میلیارد دلار خواهد بود.

 

این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است که تانگ یو جریان فرآیند را ساده می‌کند، کیفیت وظایف کاری را افزایش می‌دهد و سرعت اجرا را بهبود می بخشد. مدیر عامل جدید به عنوان یک مرکز داده بلادرنگ و ابزار تحلیلی برای حمایت از تصمیم‌گیری منطقی در عملیات روزانه فعالیت می‌کند و در فعال کردن سیستم مدیریت ریسک موثرتر عمل خواهد کرد. علاوه بر این، انتظار می‌رود مدیر عامل دارای هوش مصنوعی نقش مهمی در توسعه استعدادها ایفا کند و محیط کاری عادلانه و کارآمد را برای همه کارکنان تضمین کند.

دکتر دژیان لیو، رئیس نت دراگون، به مطبوعات گفت:

«ما معتقدیم هوش مصنوعی آینده مدیریت شرکت است و انتصاب ما به خانم تانگ یو نشان دهنده تعهد ما به استقبال واقعی از استفاده از هوش مصنوعی برای تغییر روش کار و کسب و کارمان است. در نهایت باعث رشد استراتژیک آینده ما خواهد شد.»

به نظر می‌رسد آینده از داستان‌های علمی تخیلی پیشی گرفنته است. بد نیست بدانید که جک ما، بنیانگذار علی بابا در سال 2017 تخمین زده بود که احتمالاً تا 30 سال دیگر یک ربات به عنوان بهترین مدیر عامل بر روی جلد مجله تایم خواهد بود.

در این میان برخی هم معتقدند که تنها مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که ما بیش از حد به فناوری وابسته می‌شویم. در هر صورت، مشخص است که به‌زودی کارهای بیشتر و بیشتری به ماشین‌ها داده می‌شود و قطعاً در آینده نزدیک به اشتغال عمومی انسان‌ها آسیب وارد خواهد کرد؛ اما فعلا باید اندکی صبر کرد و عملکرد ربات‌هایی نظیر تانگ یو را مورد بررسی قرار داد و اثربخشی آن را سنجید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.